تعمیر کمپرسور فشار قوی

تعمیر کمپرسور فشار قوی

تعمیر کمپرسور فشار قوی

تعمیر کمپرسور هوای فشردهتعمیر کمپرسور فشار قویتعمیرات کمپرسور صنعتیشرکت تعمیر کمپرسورتعمیر سیلندر کمپرسور بادتعمیرات کمپرسور سردخانهتعمیر کمپرسور سوختهتعمیر کمپرسور سردخانه

یکی از دغدغه های اصلی استفاده کنندگان از کمپرسور اسکرو، تعمیرات کمپرسور باد می باشد چرا که ممکن است بعد از خرید کمپرسور اسکرو و استفاده مداوم از آن، ایراداتی برای دستگاه بوجود آید. یکی از آن ها روشن نشدن کمپرسور اسکرو است که می تواند این مشکل به دلیل عدم اتصال برق با سیم ها پدید آمده باشد. با چک کردن دکمه emergency و تابلو تقسیم برق، می توانید با تماس به کارشناس یا فنی کار، از مشکل بدست آمده آگاه شوید و نسبت به رفع آن اقدام نمایید،

یکی دیگر از رایجترین مشکلات کمپرسور که باعث نیاز به تعمیرات کمپرسور باد میشود، نشتی روغن آن است، اگر سطح روغن خیلی پایین بیاید یا مخزن روغن خشک شود، به سرعت، با کمپرسور هوای آسیب دیده مواجه خواهید شد. کارکرد بدون روغن به ایرند کمپرسور اسکرو آسیب رسانده و منجر به تعمیرات پرهزینه خواهد شد، نشت روغن ممکن است به صورت یک حوضچه آشکار در زیر کمپرسور ظاهر شود، یا ممکن است به سادگی متوجه شوید که روغن آنقدر که باید دوام نمی آورد. این بیشتر به دلیل:

مهر و موم و واشر فرسوده
خطوط یا مخازن نفت آسیب دیده است
اتصالات یا اتصالات شل
فیلترهای روغن معیوب
پر کردن بیش از حد مخزن روغن

تعمیر کمپرسور فشار قوی

در ابتدای کار با کمپرسور اسکرو حتما روغن و دمای آن را بررسی کنید. دمای کمپرسور نباید کمتر از 20 درجه سانتی گراد باشد. اگر دما کمتر از این حالت شود، روغن سفت شده و دستگاه به مرور زمان خراب خواهد شد و استارت نزدن آن به دلیل خواهد بود، بالاتر بودن آن نیز موجب خاموش شدن ناگهانی دستگاه کمپرسور می شود، شاید هم خنک کننده های کمپرسور قابلیت خود را از دست داده باشند. البته می توان برای رفع این مشکل قسمت رادیاتور را هم چک کرد زیرا ممکن است خنک کننده روغن کثیف شده باشد. شاید هم شیر ترموستاتیک کمپرسور به درستی کار نکند.

مشکلی که احتمال دارد دیر متوجه آن شوید، وارد نشدن فشار در بخش هواساز کمپرسور اسکرو است. این بخش به شیر کنترل کننده ورود و قطع هوا بستگی دارد. برای اطمینان از کارکرد این بخش تنها کافی است کار را به کاردان بسپارید و از فنی کار بخواهید تا نحوه باز و بسته شدن شیر برقی سلنوئیدی را کنترل نمایید.

مشکلی دیگر که تعداد زیادی از خریداران کمپرسور اسکرو با آن مواجه می شوند، خارج شدن هوا با فشار بالا از سوپاپ اطمینان است. در این حالت باید حتما کلید اتوماتیک و تنظیمات فشار در سیستم PLC به درستی صورت گرفته باشد.
ایراد بعدی درباره بالا بودن صدای کمپرسور اسکرو است. شاید تسمه آن پاره یا شل شده است. بنابراین تعویض تسمه یا تنظیم پیچ سیستم تسمه این مشکل رفع خواهد شد.

موارد مهم در نگهداری از کمپرسور اسکرو

نکته مهم در نگهداری از کمپرسور بحث روغن دستگاه می‌باشد که معمولا دیده می شود که روغن هیدرولیک ۶۸ بجای روغن کمپرسور اسکرو استفاده می شود لازم به توضیح است در نگاه اول در دیتا شیت روغن همه چیز برابر است ولی نکته در اینجاست که روغن کمپرسور اسکرو حاوی ماده ضد کف می باشد Anti Foam که در روغن هیدرولیک نیست و باعث عدم کف نمودن روغن در زمان استارت دستگاه و از جامپ کردن واحد هواساز جلوگیری می کند .

بارها دیده شده است وجود کف در فیلتر روغن باعث از کار افتادن فیلتر سپراتور کمپرسور و خروج روغن از کمپرسور به درون خط تولید شده است .

قبل از اعزام جهت تعمیر کمپرسور اسکرو و در مواقع ذکر شده بهتر است کمپرسور خاموش گردد و پس از عیب یابی و رفع عیب دستگاه روشن و راه اندازی شود دستگاه دارای حرارت بیش از حد و صدای غیر طبیعی دارد . مواردی که از خطوط هوای فشرده روغن بیش از حد خارج میگردد . واحد هواساز و الکتروموتور تسمه پاره کرده و دستگاه هواساز قفل کرده و می چرخد .

تعمیرات کمپرسور اسکرو

در هنگام انجام بازدید های دوره ای، سرویس، بازرسی و تعمیرات کمپرسور اسکرو در مرحله اول از خالی بودن مخزن و تخلیه کامل هوای دستگاه و قطع بودن برق اصلی دستگاه اطمینان حاصل فرمائید. نکات ذیل درباره تعمیرات اولیه و ابتدائی کمپرسور میباشد که با داشتن دانش فنی راجب کمپرسور و تکنولوژی هوای فشرده میتوان با بررسی اشکالات اولیه دستگاه تا حد زیادی از مشکلات ابتدائی را حل و مجددا دستگاه را راه اندازی کرد.

پس از آنکه دستگاه به مدت 1000 تا 1500 ساعت کارکرد ( در صورت استفاده از روغن و فیلترهای ایرانی ) باید روغن رو عوض کرد . چنانچه کمپرسور در شرایط نامساعد کار کرده باشد یا زمان طولانی بیکار مانده باشد ممکن است تعویض روغن زودتر لازم گردد . زیرا مرغوبیت روغن نه تنها بر اثر کارکرد دستگاه بلکه بمرور زمان نیز رو به زوال می رود تعویض به موقع عاملی است که از تجمع و ترکیبات اکسیده پیشگیری می کند.

چک لیست عدم برق رسانی به کمپرسور اسکرو

1_چک کنید که تابلو تقسیم کارخانه برق دارد یا نه؟
2_چک کنید دکمه emergency بیرون است یا نه؟
3_در صورتی که کمپرسور اسکرو جدیدا در کارخانه شما راه اندازی شده باشد و قبلا استفاده نشده تنها با تعویض دو فاز مشکل رفع خواهد شد.
4_دمای روغن داخل کمپرسور اسکرو oil inject باید در 20 درجه سانتی گراد باشد .

نکاتی که باید به آنها توجه گردد داشتن لباس کار ، کفش و کلاه ایمنی حین کار با اجزا و تشکلات کمپرسور دقت ، صبر و حوصله حین استفاده از دستگاه های پنوماتیکی بعلت حساس بودن دستگاه ها کوچکترین بی دقتی و بی حوصلگی منجر به خسارات مالی و جانی بسیاری میگردد.